نخستین نمایشگاه مدیریت بحران در کرمان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا فلاح عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق کرمان اظهار داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ در ۱۸۹ کشور جهان در حوزه‌های درمانی، توانبخشی، آموزش همگانی، جوانان و داوطلبان و امداد و نجات فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین محور اصلی فعالیت جمعیت هلال‌احمر امدادونجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: برای جان نجات انسان‌ها و اقدامات بشردوستانه بدون نگاه سیاسی و با بی‌طرفی خدمت می‌شود.

وی تصریح کرد: امداد و نجات در ابعاد پیشگیری و آموزش‌های همگانی به عنوان اولویت فعالیت می‌کند، بین یک فرد آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار نیروی داوطلب در حوادث مختلف در کشور حضور دارند و جمعیت هلال‌احمر در خط مقدم پوشش حادثه‌ها و از دستگاه‌های شایسته مدیرست بحران در کشور و استان است.

وی متذکر شد: این فعالیت‌ها به پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

در بحران یک سازمان به تنهایی از عهد‌ه‌ مدیریت برنمی‌آید 

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا این مسأله خیلی جدی گرفته شد و همه خودجوش وارد عرصه مبارزه با بحران کرونا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در بحران یک سازمان به تنهایی از عهد‌ه‌ مدیریت برنمی‌آید و می‌طلبد همه دستگاه‌ها به ویژه مردم در مقابله با این بحران همکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی باید بچرخد و چرخ اداری و اقتصادی کشور هم باید بچرخد به ویژه در شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی که در کشور حاکم است، لازم است این مسأله فراموش نشود و مسائل بهداشتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چه مهمتر از همه به آن اصرار داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، شاید تعطیلی‌ها جواب ندهد اما رفتار ما باید عوض شود و معلوم هم نیست تا کی ادامه دارد.

منبع: فارس نیوز

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *