نمایشگاه سیمکس سیرجان میتواند در جهت توسعه بومی سازی گام بردارد

مهندس محیاپور اظهار داشت: طرح های توسعه ای ما خوشبختانه روند خیلی خوبی را طی کرده اند و اعتقاد داریم که عملکرد یک پروژه بر روی رشد پروژه هاست و هر روز این مشکلات را رصد می‌کنیم.

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد،  محمد محیاپور مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با اشاره به این که خوشبختانه طرح های توسعه ای ما پیشرفت خیلی خوبی داشته گفت: اعتقاد داریم عملکرد یک مجموعه وابسته به رشد و پیشرفت پروژه هاست و ما روی این مساله برنامه خاصی داریم و هر روز این موضوعات را رصد می کنیم.

مهندس محیاپور اظهار داشت: طرح های توسعه ای ما خوشبختانه روند خیلی خوبی را طی کرده اند و اعتقاد داریم که عملکرد یک پروژه بر روی رشد پروژه هاست و هر روز این مشکلات را رصد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر ادامه داد: خوشبختانه بحث های تحریم و نقدینگی که جزو مشکلات پرژه هایمان بوده رفع شده و در وضعیت خوبی قرار داریم و بودجه مورد نیازمان را از بخش های سود شرکت، صادرات ، یوزانس ، وام های داخلی و آورده سهامداران تامین کردیم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه هایی مثل سیمکس که در سیرجان و نزدیکی شهرهای همجوار مناطق معدنی برگزار می شوند گفت: این یک موضوع بسیار ضروری است که قبلا به آن کمتر اهمیت داده شده و حتی مقام معظم رهبری بر روی بحث های بومی سازی نیز تاکید دارند و این مساله یکی از اولویت های مهم کشور است و باعث می شود بحث های بومی‌سازی و تولیدات ساخت داخل تقویت شوند.

محمد محیاپور ادامه داد: برگزاری نمایشگاهی مثل سیمکس سیرجان می تواند بسیاری از مشکلات ما را در حوزه بومی سازی یا در شرایط سخت تحریم حل کند. نمایشگاه سیرجان می تواند ما را در رسیدن به اهداف توسعه ای‌مان کمک کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه باعث می شود از نظرات شرکت ها و نخبگانی که در حوزه بومی سازی فعالیت دارند مطلع شویم و همکاری گسترده تری در زمینه بومی سازی داشته باشیم، چنین رویدادهایی زمینه ساز ارتباط نزدیکتر فعالان این حوزه ها هستند و تامین کنندگان، سازندگان قطعات و کارشناسان صنایع معدنی از نزدیک می توانند با تعامل بیشتر از نیازهای منطقه گل گهر مطلع شوند و همکاری گسترده‌ای را برای بومی سازی در برنامه داشته باشیم.

منطقه ای مانند سیرجان به شهرهای معدنی نزدیک است و بسیاری از شرکت ها و مهندسان جوان نیز در این منطقه حضور دارندکه با ایجاد چنین نمایشگاه هایی راحت تر می توانند از نزدیک با نخبگان و فعالان این عرصه از نزدیک آشنا شوند و در عین حال از فن آوری های نوین روز و تکنولوژی های بومی تولید داخل بازدید کنند.

نمایشگاه بین المللی سیمکس از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در منطقه سیرجان برگزار می شود و همزمان در این نمایشگاه چند نشست تخصصی در زمینه معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد برگزار خواهد شد.

 

منبع: پیام آوران معدن و فولاد

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *