نمایشگاه «مدیریت بحران و پدافند غیرعامل» در کرمان افتتاح شد

کرمان – نخستین نمایشگاه تخصصی «مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات» در کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان شنبه شب در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی «مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات» در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب شرق اظهار کرد: امروز جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در حوزه‌های درمان و توانبخشی، آموزش‌های همگانی، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان فعالیت می‌کند که مهم‌ترین محور اصلی فعالیت جمعیت هلال‌احمر امداد و نجات است.

رضا فلاح تصریح کرد: امداد و نجات برای اقدامات بشردوستانه و نجات همنوع خود در هر جایی از دنیا بدون نگاه سیاسی و با بی طرفی و بی غرضی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امداد و نجات هلال احمر در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد و پیشگیری و آموزش‌های همگانی به عنوان یک اولویت در هلال احمر پیگیری می‌شود. بین یک فرد آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت زیادی وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: افرادی که در هلال احمر فعالیت می‌کنند، داوطلبان هستند و کار ما داوطلب محور است و بیش از ۳۰ هزار نیروی داوطلب در همه حادثه‌ها در کشور حضور دارند و موجب شده امروز هلال احمر در خط مقدم پوشش حادثه بوده و یکی از دستگاه‌های شایسته مدیریت بحران در کشور و استان باشد.

فلاح یادآور شد: این فعالیت‌ها به پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تفاوت هلال احمر با دیگر سازمان‌ها و مؤسسات کمک رسان مربوط به فوریت‌ها است و همیشه حالت آماده باش دارند تا مؤثر و کارگشا باشند لذا این حالت باید حفظ شود.

فلاح خاطرنشان کرد: امدادگران در هر زمانی از شب و روز، کوه و دشت، جاده، سیل، زلزله و غیره به سرعت خود را برای امداد و نجات جان بشر می‌رسانند و زمانی لبخند را بر لب می‌نشانند که جان کسی را نجات دهند و زمانی غصه دار می‌شوند که تکه‌های پاره پاره بدن افراد را در حوادث بر دوش بگیرند.

وی بیان کرد: نمایشگاه تخصصی «مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات» در وسعتی به متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر، با حضور ۴۰ شرکت و سازمان، برگزاری هفت نشست و کارگاه تخصصی از امروز تا ۱۶ تیرماه برای نخستین بار در استان کرمان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *