گزارش ایسنا از دومین نمایشگاه سیمکس سیرجان + عکس

دبیر برگزاری نمایشگاه سیمکس سیرجان گفت: دومین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و تامین زنجیره فولاد(سیمکس) سیرجان ۵ تا ۷ بهمن ماه جای در محل دانشگاه آزاد سیرجان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، “امیرتیموری” درباره جزییات برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ کشور از جمله گروه فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، توکا فولاد، فولادسنگ مبارکه، شرکت‌های فولادسازی مثل MMTE و شرکت شکوفا صنعت‌ پویا ، شرکت ملی صنایع مس ایران،  تامین‌کنندگان داخلی و خارجی، نمایندگان ایرانی برندهایی از ترکیه، هندوستان، سوئد، آلمان، نروژ و چین در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه (SIMEX) یک رویداد تخصصی در زنجیره فولادسازی است، افزود: این نمایشگاه در مساحتی حدود ۸ هزار متر مربع در محل پردیس دانشگاه آزاد واحد سیرجان برگزار می شود. به دلیل پتانسیل‌های سیرجان به عنوان یک شهر معدنی و فولادی این نمایشگاه امسال به میزبانی سیرجان برگزار می‌شود.

امیرتیموری تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه دستاوردها و توانمندی های کشورمان را به نمایش گذاشته است.

دکتر”دهقان” معاون استاندار کرمان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: همیشه در استان کرمان این تاکید وجود دارد هر صنعتی که در منطقه ای رشد می کند، همان منطقه نیز باید همراه صنعت رشد کند و نیاز داریم شرکت های مختلف تولیدی در سیرجان همپای شرکت های بزرگ رشد و زنجیره کار را تکمیل کنند که این مسئله اتفاق می افتد.

وی افزود: قطعات و مواد موردنیاز در روند کار را اگر در سیرجان نتوانیم پیدا کنیم، باید از داخل استان تامین شود و حتی الامکان نیاز ها از داخل کشور و بومی سازی رفع شود و اصرار استاندار و سیاست استان بر همین مسئله بوده و حتی از شرکت های بزرگ خواسته شده مراودات تجاری و سپرده ها را نیز در شهرستان و استان متمرکز کنند.

دهقان با اشاره به برگزاری دومی نمایشگاه معدن و صنایع معدنی و زنجیره فولاد در سیرجان افزود: وقتی سالانه ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی در شهرستان سیرجان صورت می گیرد، حجم زیادی از تجهیزات و نیروی متخصص نیاز است تا این پروسه عظیم انجام بگیرد لذا ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه هایی خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: توانمندی های شرکت های مختلف در حوزه های گوناگون  در نمایشگاه به رقابت گذاشته می شود و مشتریان در یک فضای باز تجاری و صنعتی می توانند بهترین ها را انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برپایی نمایشگاه موجب می شود همه شرکت ها ارتقاء پیدا کرده و در جهت توسعه و بهسازی قطعات، مواد و خدماتی که به جامعه هدف ارائه می دهند، تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها موجبات رشد صنعت هم برای تولیدکننده و هم مصرف کننده را فراهم می کند، افزود: امیدواریم نمایشگاه های تخصصی در استان کرمان بیشتر فعال شود و بتوانیم با برگزاری نمایشگاه های خوب، رقابت را در بخش صنعتی استان و کشور فعال کنیم.

“مجتبی جواهری” مدیر بازرگانی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: شرکت توسعه آهن و فولاد در میانه زنجیره فولاد کشور بزرگ ترین تولیدکنده آهن اسفنجی کشور و بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه است.

وی افزود: هنوز پروژه های توسعه ای فولادسازی راه نیفتاده و در حال حاضر با بیش از ۴۰ درصد تامین اسفنجی فولادسازی های کشور، بزرگترین تامین کننده آهن اسفنجی کشور هستیم.

جواهری با بیان اینکه کیفیت بالای محصول برای فولادسازها جذاب است، افزود: با سیاست گذاری ها و تلاش ها، علی رغم تحریم و محدودیت، برای رسیدن به ذوب، ریخته گری و تولید ورق قراردادهای متنوع منعقد و ارز موردنیاز تامین شده است.

وی بیان کرد: هدف شرکت از حضور در نمایشگاه، به نمایش گذاشتن توانمندی های شرکت های بومی با مدیریت بومی است و شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان یکی از شرکت های موفق است که در کشور فعالیت می کند و ۹۰ درصد مدیران آن بومی بوده و رشد چشمگیری در بخش های توسعه دارد.

مدیر بازرگانی شرکت توسعه و فولاد گل گهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای مردم و صاحبان صنعت و سرمایه پیام دارد، گفت: گل گهر در بازه زمانی ۱۰ ساله به سرعت رشد کرده اما در پشتیبانی صنعت و تولید قطعات آنچنان رشدی نداشته و امیدواریم این نمایشگاه بهانه ای برای جلب صاحبان سرمایه بشود که به جای مستغلات، مسکن و … بیایند در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی سمایه گذاری کنند تا سیرجان و استان کرمان تبدیل به استان صنعتی شده و در تولید قطعات و مهندسی معکوس مدعی باشد زیا هم افزایی در تولید به توسعه شهری و صنعت بومی کمک می کند.

وی افزود: عمده نیروهای بخش اجرایی گل گهر بومی هستند و رشد دادن و حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان منطقه و استان کرمان و شرکت ها در منطقه گل گهر، موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر می شود زیرا هزینه حمل را نخواهند داشت و در همین منطقه تولید و مصرف می شود.

جواهری اظهار کرد: امیدواریم خروجی نمایشگاه این باشد که به پشتوانه صنعت، حجم زیادی از قطعات مودنیاز در شهر سیرجان تولید واشتغال زیادی ایجاد کند.

“سیدعلی حسینی”مشاور وزیر صمت نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه توجه به بخش خصوصی از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما نمی دانم چرا بخش خصوصی را جدی نمی گیریم؟ گفت: اکنون بخش خصوصی می تواند در کنار بخش دولتی کمک کند. مشکلات بخش دولتی که بزرگ و سنگین شده و نمی تواند حرکت کند، اما بخش خصوصی چابک و سریع می تواند خیلی از مشکلات را حل کند و امیدواریم مدیران، بخش خصوصی را جدی بگیرد.

افزود: بحث نخبگان و مدیریت جوان کشور باید در دستور کار همه شرکت ها باشد. داریم به سن پیری مدیریت می رسیم و تا زمانی که به جوان اعتماد نکرده و به آنها اعتبار ندهیم، انگیزه را در آنها کشته ایم.

به گزارش ایسنا، “رحیمیان” مدیر مجتمع شرکت سنگ آهن گهرزمین در حاشیه نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و تامین زنجیره فولاد اظهار کرد: ما بهره بردار معدن شماره سه منطقه عمومی گل گهر هستیم که بزرگ ترین معدن سنگ آهن خاورمیانه است و ذخیره حدود ۶۴۰ میلیون تن سنگ آهن دارد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون ۷۰ میلیون تن سنگ آهن استخراج و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تن باطله برداری انجام داده ایم و مجموع عملیات معدن کاری ما حدود ۴۷۰ میلیون تن می شود.

رحیمیان تصریح کرد: در حال حاضر دو خط کنسانتره داریم که هر کدام با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن فعال است و در سال گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کرده ایم و اولین صادرکننده کنسانتره بودیم.

وی با اشاره به اینکه خط سوم کنسانتره ما پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد دارد که در مهرماه سال ۹۹ بهره برداری می رسد، تصریح کرد: خط گندله ۵ میلیون تنی داریم که قرارداد خارجی آن با یک شرکت آلمانی با ۹۰ میلیون یورو و قرارداد ساخت داخل و پیمانکار نصب با قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومان و ۹ میلیون یورو منعقد شده است.

قائم مقام شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: سیاست شرکت بر این است ۵ خط ۲ میلیون تنی کنسانره و دو خط ۵ میلیون تنی گندله داشته باشد و به ۱۰ میلیون تن گندله و ۱۰ میلیون تن کنسانتره برسیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات بهره برداری از معدن و کارخانجات کنسانتره توسط پیمانکار انجام می شود، افزود: شرکت سنگ آهن گهر زمین در بومی سازی قطعات کارخانه کنسانتره و گندله فعال است و نخستین شرکتی هستیم که رول های اچ پی جی را بومی سازی و استفاده کردیم.

رحیمیان اظهار کرد: شَفت اچ پی جی نیز که قطعه خارجی وارداتی بود، بومی سازی کردیم و در حال استفاده است و در نمایشگاه در معرض دید قرار دارد.

“پژمان پیروزفر” مدیر IT شرکت صنعتی مَنگان نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: شرکت ما در ساخت انواع تجهیزات بندری دریایی، برداشت و انباشت و فن فعالیت می کند و علی رغم ۴۰ سال سابقه، متاسفانه تبلیغات ما خوب نبوده است.

وی افزود: طراحی و ساخت دستگاه استکر ریکلایمر (برداشت و انباشت گندله) شرکت گهر زمین را داریم و و ۸۰ درصد کارهای شرکت ما برای نخستین بار در ایران صورت گرفته و ارزآوری بسیار بالایی داشته است.

پیروزفر تصریح کرد: بزرگ ترین فن های سانتریفیوژ و فن های محوری برای کارخانجات فولاد، سیمان، سازمان بنادر، خشک کن و تجهیزات فرآیندی برای قند و نیشکر و ساخته ایم.

وی بیان کرد: بیشتر ظرفیت شرکت منگان توان فنی و مهندسی است و پیمانکاران ساخت داریم و حدود ۱۵ درصد از کارهای طراحی شده را کارگاه می سازد.

منبع: ایسنا

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *