در این گزارش به دومین روز از پنجمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی(kimix) پرداخته شده است.

در دومین روز پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی کرمان، شاهد حضور گسترده مردم از این نمایشگاه بودیم.

در نمایشگاه مذکور شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی از جمله، گل‌گهر، صنایع مس ایران،  ذوب آهن اصفهان، گهر زمین، آلومینای ایران، شرکت فن‌آور معادن و فلزات و شرکت های دیگری از جمله ذغال های صنعتی خراسان، جهاد نصر کرمان، ایرانول، فولاد سیرجان ایرانیان، میدکو حضور دارند.

ناگفته نماند که علاوه بر شرکت های ذکر شده، شاهد حضور گسترده شرکت و برندهای بخش خصوصی در این نمایشگاه هستیم.

در همین راستا ملزم است که به معرفی برخی از شرکت های مطرح در این نمایشگاه بپردازیم:

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر:

این شرکت حدود ۳۳ درصد از کل کنسانتره و ۲۵ درصد از کل گندله کشور در کارخانجات گل‌گهر تولید می‌شود. البته سهم منطقه بزرگ گل‌گهر از تولید کشور در بخش کنسانتره ۴۳ و گندله ۳۳ درصد است. لذا این شرکت بخش عمده‌ای از نیاز کنسانتره و گندله کارخانجات فولادی کشور را تامین می‌کند و نقش بی بدیلی در تامین زنجیره فولاد کشور ایفا می کند.

شرکت ملی مس ایران:

شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در پنجمین دوره نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان نیز حضور دارد، از مهمترین وظایف این شرکت، استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری است. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور و از زیر مجموعه های شرکت ملی مس ایران به شمار میروند.

شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE):

این شرکت در زمینه‌های مطالعاتی، طراحی و مهندسی، بهره‌برداری و مدیریت پروژه ‌های صنایع معدنی و فلزی در کشور فعالیت می کند.

شرکت آلومینای ایران:

شرکت آلومینای ایران، اولین تولید کننده آلومینا در خاورمیانه و قطب سوم تولید شمش آلومینیوم در ایران است، این شرکت در هر پنج دوره این نمایشگاه حضور مستمر ودائم داشته است.

شرکت ذوب آهن اصفهان نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ فولاد ساختمانی و ریل در ایران است. همچنین این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در ایران از لحاظ تنوع محصولات است که با ظرفیت ۳٫۶ میلیون تن محصول پایانی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. این شرکت نیز در پنجمین نمایشگاه (کیمکس) حضور دارد.

شرکت ذغال های صنعتی خراسان( هلدینگ KiGVO):

هلدینگ KIGCO در راستای فرهنگ مدیریتی نوین جهانی و تخصصی شدن در یک صنعت خاص و دخالت در استراتژی و کنترل دقیق فعالیت‌های شرکت‌های زیر مجموعه در نقش هدایتگر در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد.

این هلدینگ با مشارکت و همکاری شرکت ذغال‌های صنعتی خراسان که نقش سرمایه‌گذار و پشتیبان را ایفا می‌کند مدیریت ۱۰ شرکت زیرمجموعه را بر عهده دارد که هرکدام در بخش های معدنی، صنعتی، تولیدی، بویژه تامین و بازرگانی فعالیت گسترده‌ای دارند. که در تامین نیازهای اساسی صنایع استراتژیک کشور اعم از فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان، ماشین‌سازی، ریخته‌گری و سایر صنایع با تکنولوژی بالا فعال می‌باشند.

در ادامه می توانید تصاویر این نمایشگاه را مشاهده کنید:

نمایشگاه -معدن-۳

۱-نمایشگاه -معدن

 

نمایشگاه- معدن

 

۷- نمایشگاه -معدن

نمایشگاه- معدن- ۴

۸-نمایشگاه -معدن

۶- نمایشگاه- معدن

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *