نمایشگاه کَپرِکس 2020

5 الی 7 بهمن ماه 1398

دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین افتتاحیه نمایشگاه مدیریت بحران عنوان کرد:

شرکت ملی مس همیشه در کنار مردم

نخستين نمايشگاه ملي نشست‌هاي تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات در فضايي به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع و حضور 40 شرکت و سازمان و هفت نشست تخصصي و کارگاه آموزشي در محل نمايشگاههاي دائمي کرمان افتتاح شد

در آيين افتتاحيه‌ي اين نمايشگاه اردشير سعد محمدي مديرغامل شرکت ملي صنايع مس، دکتر حميدرضا رشيدي رئيس دانشگاه علوم پزشکي کرمان ، رضا فلاح مديرعامل جمعيت هلال احمر کرمان و اميرحسين سعيد، مديرعامل شرکت نمايشگاهي جنوب‌شرق کرمان سخنراني کردند و به تشريح فعاليت‌ها، دست‌آوردها و برنامه‌هاي سازمان‌هاي زيرنطرشان در مقابله و مديريت بحران پرداختند.

از آن گذشته مشارکت‌کنندگان و مخاطبين به واسطه‌ي حضور تيم بهداشتي در ورودي‌هاي نمايشگاه و اجراي تست‌هاي مختلف کرونا ونصب دستگاه‌هاي مختلف براي استفاده از مواد ضد عفوني کننده دست و حتي استفاده از دو  تونل ضدعفوني و ارائه‌ي ماسک رايگان  در ورودي نمايشگاه احساس امنيت زيادي مي کردند و جديت مسولين و برپا کنندگان نمايشگاه را در مبارزه با کرونا را به رخ مي کشيد.

 در آئين افتتاح نمايشگاه همانطور که در عکس‌ها ديده مي‌شود صندلي‌ها در فضاي باز و با فاصله نصب شده بودند و از همه جالب‌تر اينکه حتي دريکي از سالن‌ها علاوه بر چک کردن دماي بدن مراجعين تست آنتي‌بادي هم براي داوطلبين مهيا بود و مي‌توانستند همانجا از وجود آنتي بادي کرونا در بدن خود مطلع بشوند.

نخستين نمايشگاه و نشست‌هاي تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات استان کرمان

(CAPRREEX)، با حضور مسئولان استاني و نمايندگان استاني در مجلس شوراي اسلامي و همچنين شرکت‌هاي بزرگ معدني و صنعتي استان از 14 تير 1399 در محل نمايشگاه بين‌المللي جنوب‌شرق کرمان افتتاح شد.

هدف از برگزاري اين نمايشگاه ارائه توانمندي‌هاي واحدهايHSE شرکت‌هاي معدني و صنعتي و امکانات و توانايي‌هاي آنها در مقابله با بحران‌ها و حفظ سلامت سرمايه انساني و حفظ شرايط توليد پايدار است. اين نمايشگاه به مدت 3 روز از 14 تا 16 تير در محل نمايشگاه بين‌المللي جنوب شرق کرمان داير بود

  کرمان، قطب HSE معادن مي‌شود

مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جنوب شرق کشور در آيين افتتاح نخستين نمايشگاه و نشست‌هاي تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل امداد و نجات اظهار کرد: باتوجه به اينکه کرمان قلب معادن کشور است، انتظار اين است اين نمايشگاه مقدمه‌اي باشد که کرمان را به‌عنوان قطب فعاليت‌هاي HSE در صنايع و معادن کشور معرفي کنيم.

اميرحسين سعيد، مديرعامل شرکت نمايشگاهي جنوب‌شرق کرمان در آيين افتتاح نمايشگاه مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات استان کرمان اظهار کرد: اين نمايشگاه با عنوان مديريت بحران، پدافند غيرعامل امداد و نجات است که شرکت‌ها بتوانند توانايي‌هاي خود را در عرصه مديريت بحران و  HSE به نمايش بگذارند و براي نخستين‌بار در استان به هم‌افزايي در مديريت بحران و امداد و نجات از طريق انتقال تجارب دست پيدا کنند.

وي ادامه داد: باتوجه به اينکه کرمان قلب معادن کشور است، انتظار اين است اين نمايشگاه مقدمه‌اي باشد که کرمان را به‌عنوان قطب فعاليت‌هاي HSE در صنايع و معادن کشور معرفي کنيم.

سعيد برگزاري نمايشگاه تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات را اتفاقي ارزشمندي دانست و اظهار کرد: اين نمايشگاه با همت دغدغه‌مندان اين عرصه در وسعتي به متراژ 4500 متر و با حضور 40 شرکت و سازمان و برگزاري 7 نشست تخصصي و کارگاه آموزشي از 14 تا 16 تير براي نخستين‌بار در استان کرمان برگزار شد تا گامي مثبت در راستاي تحقق اهداف مهم استان کرمان برداريم.

مديرعامل شرکت نمايشگاهي جنوب‌شرق کرمان در پايان از تمامي شرکت‌کنندگان در اين نمايشگاه و به‌ويژه اردشير سعدمحمدي، مديرعامل شرکت صنايع مس ايران و نماينده مردم جيرفت در مجلس اسلامي تشکر کرد.

 شرکت ملي مس هميشه در کنار مردم

«اردشير سعدمحمدي» عصر امروز 14 تيرماه در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه و نشست هاي تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات در محل دائمي نمايشگاه هاي جنوب‌شرق اظهار کرد: مس در سال گذشته رکورد 250 هزار تن توليد کاتد را زد و اميدواريم امسال بتوانيم از 280 هزار تن مس کاتدي در کشور عبور کنيم.

وي در ادامه گفت : اميدواريم بتوانيم سرفصل جديدي براي معادن جديد داشته باشيم و طرح هاي توسعه با 2 ميليارد و 270 ميليون يورو و 20 هزار ميليارد تومان فضايي در آينده تعريف مي کند که در ايجاد اشتغال در استان حرف هاي جديدي بزنيم.

سعدمحمدي افزود: در اواخر سال 98 آزموني برگزار شد و امسال 500 نفر مشغول به کار مي شوند و شهريورماه نيز با برگزاري آزمون ديگر براي 300 نفر اشتغال جديد در استان خواهيم داشت که اميدواريم اين روند به طور متناوب ادامه پيدا کند وبتوانيم از جوانان پويا و توانمند استان  براي معادن جديد استفاده کنيم.

مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران گفت: مس در سال 98 نسبت به 97 بيش از دو و نيم برابر صادرات داشت و در سه ماهه امسال رکورد زديم و بيش از 20 درصد نسبت به 98 جلو هستيم و اميدواريم رکوردهاي زيادي در همه عرصه ها در سال جاري داشته باشيم.

وي افزود: مس به عنوان مجموعه اي همدل و يکسو است که اينجا آمده ايم اعلام کنيم شرکت مس در کنار مردم است و در شرايط سخت قطعا مردم را تنها نخواهيم گذاشت.

سعدمحمدي اظهار کرد: اين افتخار را داريم در روستاها کار ايجاد بيش از 70 زمين چمن مصنوعي را به پايان رسانده ايم تا جوانان استفاده کنند و اميدواريم توسعه متوازن در همه بخش ها صورت بگيرد و به زودي شاهد حضور تيم فوتبال در ليگ برتر باشيم.

مديرعامل صنايع مس ايران گفت: شرکت مس يک بيمارستان 50 تختخوابي با تمام امکانات پزشکي در رفسنجان ايجاد کرده که اميدواريم تا دو هفته آينده توسط مسئولان افتتاح شود و البته اکنون مردم از آن استفاده مي کنند.

در شهربابک نيز 25 تختخواب و امکانات پزشکي فراهم شده و در همه روستاهاي مناطق اطراف سرچشمه امکانات ضدعفوني کننده، دستکش، ماسک و … را براي ايجاد ايمني بهتر براي مردم فراهم کرده‌ايم.

سعدمحمدي با اشاره به اينکه با تغيير ساعات شيفت و برنامه ريزي مديريت در شرکت توانستيم کنترل اين بيماري را به شکلي مناسب مديريت کنيم بيان کرد: معتقدم با مديريت و برنامه يزي مدون قادر خواهيم بود اين اتفاق را کنترل کرده و تحت مديريت قرار بدهيم و مانع از شيوع بيش از اين بيماري باشيم و افتخار مي کنيم هر چه از دستمان بر مي آيد براي مردم و در کنار مردم انجام بدهيم.

 هرچه سخت گيري شود به نفع همه است

حميدرضا رشيدي‌نژاد نيز در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه و نشست‌هاي تخصصي مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات در محل دائمي نمايشگاه‌هاي جنوب‌شرق اظهار کرد:

 در ابتداي شيوع کرونا که يک شوک به دنيا و کشور ما وارد شده بود، مسئله خيلي جدي گرفته مي شد و همه افراد خود را سهيم دانسته و خودجوش وارد عرصه مقابله با اين بحران شدند.

وي با اشاره به تلاش حاميان مالي و معنوي در راستاي مقابله با کرونا افزود: وظيفه اخلاقي و حرفه اي ما اين بود که همه تلاش خود را به کار بگيريم و يک سازمان به تنهايي از پس مقابله با کرونا بر نمي آيد.

رشيدي نژاد تصريح کرد: کرونا، مسئله جدي و اجتماعي است و مي طلبد همه دست اندرکاران اداري کمک کنند و به ويژه همراهي مردم موجب مي شود در مقابله با اين بحران به پيروزي برسيم و اميدواريم هرچه زودتر اين پيروزي محقق شود.

رييس دانشگاه علوم پزشکي کرمان بيان کرد: با توجه به اينکه زندگي، چرخ اداري و اقتصادي کشور به ويژه در شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي که بر کشور ما حاکم است، بايد بچرخد و لازم است اين مسئله فراموش نشود و با عنايت به اين موضوع، مسائل بهداشتي رعايت شود.

وي افزود: آنچه به آن اصرار داريم رعايت پروتکل هاي بهداشتي است و هرچه سخت گيري شود به نفع همه است و شايد تعطيلي ها آنچنان جواب ندهد.

رشيدي نژاد با تاکيد بر اينکه بايد رفتار ما عوض شود و معلوم نيست اين وضعيت تا کي ادامه پيدا کند، گفت: ترس و واهمه ما اين است خداي نکرده شيوع بيماري بيشتر شود.

وي تصريح کرد: در استان کرمان بحران و پيک جدي از ابتدا نداشتيم، اما اکنون استان و به ويژه جنوب از شريط خاص و ويژه اي برخوردار است و با رعايت فاصله گذاري و توصيه هاي بهداشتي قطعا مي توانيم کمک کنيم و از درگير شدن بيشتر هم استاني ها جلوگيري کنيم.

رييس دانشگاه علوم پزشکي کرمان گفت: آمادگي هايي که از ابتدا در استان وجود داشت، در زمينه مسائل بهداشتي و زيرساخت هاي درماني که بايد آماده مي شد، در اين جهت همه وارد عمل شدند و به ويژه شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي توانمند که از آنها قدرداني مي کنم.

وي افزود: شرکت هاي معدني و صنعتي مس، گل گهر و گوهرزمين با کمک هاي مالي در زيرساخت هاي موردنياز براي بيماران کرونائي همکاري کردند که از اين مجموعه ها و همکارانشان در استان قدرداني مي کنم.

 بيش از 30 هزار نيروي داوطلب به عضويت جمعيت هلال احمر کرمان در آمده اند

رضا فلاح شامگاه شنبه در آيين افتتاحيه نخستين نمايشگاه و نشست هاي تخصصي مديريت بحران پدافند غيرعامل امداد و نجات با اشاره به اينکه اساس کار جمعيت هلال احمر داوطلب محور است، افزود: بيش از 30 هزار نيروي داوطلب به عضويت جمعيت هلال احمر کرمان در آمده اند.

رضا فلاح در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه و نشست هاي تخصصي “مديريت بحران، پدافند غيرعامل و امداد و نجات” در محل دائمي نمايشگاه هاي جنوبشرق اظهار کرد: امروز جمعيت هلال احمر و صليب سرخ در بيش از 180 کشور دنيا در درمان و توانبخشي، آموزش هاي همگاني، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان فعاليت مي کند.

وي افزود: محور اصلي فعاليت هلال احمر، امداد و نجات است که براي اقدامات بشردوستانه و نجات همنوع خود در هر جائي از دنيا بدون نگاه سياسي و با بي طرفي و بي غرضي خدمت مي کند.

فلاح تصريح کرد: امداد و نجات هلال احمر در ابعاد مختلف صورت مي گيرد و پيشگيري و آموزش هاي همگاني به عنوان يک اولويت در هلال احمر پيگيري مي شود.

مديرعامل جمعيت هلال احمر کرمان بيان کرد: افرادي که در هلال احمر فعاليت مي کنند، داوطلبان هستند و کار ما داوطلب محور است و بيش از 30 هزار نيروي داوطلب در همه حادثه ها حضور دارند و موجب شده امروز هلال احمر در خط مقدم پوشش حادثه باشد و يکي از دستگاه هاي شايسته مديريت بحران در کشور و استان باشد.

در اين مراسم از سوي شرکت نمايشگاه هاي بين المللي جنوب‌شرق از رييس دانشگاه علوم پزشکي تقدير شد.

همچنين از سوي رياست دانشگاه علوم پزشکي کرمان و مديرعامل جمعيت هلال احمر کرمان از سه مجموعه صنعتي و معدني صنايع مس، گل گهر و گوهرزمين که در مقابله با کرونا همکاري نزديک داشتند تقدير شد.

 تقدير ويژه در حاشيه نمايشگاه

در جريان اين مراسم از کتاب «راهنماي کاربردي بهداشت محيط براي پيشگيري از کرونا ويروس» که از سوي واحد HSE مجتمع مس سرچشمه منتشر شده است و «سند چشم‌انداز ايمني» که حاوي ديدگاه استراتژيک، اهداف کلان و خرد در مواجهه با کروناست با حضور مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران نيز رونمايي شد. در ادامه اين مراسم از اپليکيشن«پايش سلامت» که با هدف ثبت اطلاعات خود اظهاري علائم بيماري، عدم‌رعايت موارد بهداشت فردي و محيطي ازسوي کارکنان شرکتي و پيمانکار به‌منظور پايش سلامت افراد و محيط کار از سوي معاونت توسعه سرمايه انساني و فناوري اطلاعاتي طراحي و توليد شده است با حضور مديرعامل شرکت مس رونمايي شد.

اشتراک اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *